top of page

Azorit 17.4-29.4.2023

Matkalla mukana:Niko Ramsten, Jonne Rantanen, Christian Hännikäinen, Teemu Tikka, Jesper Ryömä ja Ella Hautamäki

Sao Miguel 17.4-22.4

Matkamme alkoi Helsinki-Vantaan lentokentältä ensin kohti Lissabonia, josta lähti jatkolentomme kohti Azoreita ensimmäiseksi Sao miguelin saarelle.

Saavuimme Hostelliimme myöhään illalla ja kirjauduimme nopeasti sisään ja jätimme tavarat huoneisiin ja sitten lähdimme metsästämään ruokaa läheiseltä ostarilta.

Kävimme seuraamassa paikallisen ammattijalkapallojoukkueen harjoituksia. Kävimme myös seuraamassa lasten ja nuorten harjoituksia kuten uinti, lentopallo, jalkapallo ja purjehdus. Pääsimme myös itse hieman mukaan treeneihin valmentamaan. Pääsimme myös katsomaan Paikallisen naisten lentopallo joukkueen pronssimitalin osaottelua, siellä pelasi myös Suomalainen Jutta Riikonen.

Muutamana aamupäivänä kävimme pitämässä paikallisilla kouluilla liikuntatunteja ja aiheena oli modattua pesäpalloa.

Meillä oli myös paljon nähtävyyksiä mitä kävimme katsomassa esim laguunit ja monet luontokohteet.

Sao Jorge 22.4-26.4

Saavuimme Sao Jorgen saarelle iltapäivällä, kävimme tutustumassa kaupunkiin jonka jälkeen majoituimme judokeskukseen. Saarella olomme aikana Portugalissa vietettiin kahta kansallista juhlapäivää, jolloin tutustuimme saareen ja sen nähtävyyksiin. Kävimme myös patikoimassa kymmenen kilometriä vuoristossa. Pääsimme myös uimaan vesiputoukseen. Pääsimme osallistumaan yhtenä päivänä kolmiin erilaisiin judo harjoituksiin(soveltava, lapset, edistyneet). Viimeisenä päivänä lähdimme laivalla kohti seuraavaa saarta.

Faial 26.4-28.4

Lähdimme aamulla Sao Jorgelta laivalla kohti Faialia. Oppaamme oli meitä vastassa satamassa ja vei meidät hotellille. Asetuttuamme hotelliin kävimme syömässä ja osallistuimme koripalloharjoituksiin, jossa pääsimme itsekin harjoittelemaan.

Seuraavana päivänä kävimme opastetulla kierroksella käytöstä poistetussa majakassa sijaitsevassa museossa. Museossa kerrottiin Azoreiden historiasta. Ilalla pääsi seuraamaan käsipallo harjoituksia, sekä syömään erittäin hyvää pihviä ja juhlistamaan Tapparan suomenmestaruutta.

Kolmannen päivän aamuna suuntasimme lentokentälle ja sieltä seuraavalle saarelle

Terceira 28.4.

Aamulla lähdimme Faial saarelta kohti Terceiran saarta, jossa oppaamme Joao asui. Hän käytti meidät saariajelulla, jossa tutustuimme saaren nähtävyyksiin. Saariajelulla näimme härkiä. Kävimme oppaamme Joaon toimistossa ja syömässä kaupungilla.

Sao Miguel 28.4.–29.4.

Kävimme nukkumassa yön Sao miguelin saarella. Lähdimme aamulla takaisin kohti Suomea ja saavuimme illasta Helsinki-Vantaan lentokentälle.